oferta
Regeneracja filtrów DPF/FAP - DPF (z angielskiego Diesel particulate Filter) FAP (z francuskiego Filtre a Particules)
Filtr cząstek stałych ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Cząstki sadzy gromadzą się na ściankach pokrytych specjalnymi materiałami. Wydajność prawidłowo działającego filtra to od 85% do 100%.
Z upływem kilometrów w każdym samochodzie wyposażonym w filtr cząstek stałych dochodzi do jego zatkania. Brak możliwości przepływu spalin zostaje wychwycony przez odpowiednie czujniki, które informują o tym sterownik silnika. Rozpoczyna się praca w trybie awaryjnym. Samochód traci moc, zapalają się kontrolki na desce, a często silnik zostaje unieruchomiony.
Dotychczasowe działania polegały na fizycznym usunięciu filtra oraz modyfikacji sterownika silnika, co jest działaniem niezgodnym z prawem i prowadzi do utraty homologacji.
Wypalanie filtra wiąże się z jego rozcięciem, wypaleniem układu filtrującego w wysokiej temperaturze przez klika godzin i ponownemu spawaniu obudowy zewnętrznej. W takim działaniu może dojść do utraty szczelności całego filtra i uszkodzeniu monolitu i jego powłok z metali szlachetnych.
Jak wyczyścić lub zregenerować filtr DPF/FAP?
Czyszczenie DPF na samochodzie różnymi preparatami chemicznymi to też zła metoda, gdyż doprowadza do odrywania i przemieszania się zanieczyszczeń wewnątrz obudowy i często prowadzi do jeszcze większego zakleszczenia się struktur wewnętrznych filtra.
Cechą negatywną wcześniej wymienionych metod jest usuwanie tylko części zanieczyszczeń w postaci sadzy. Natomiast problem pozostaje, ponieważ popiół nagromadzony w filtrze nie zostaje usunięty.